Monday, January 09, 2006

Roska




Para mi primera resefta kiji meter una kosa dulce i ke me plaze muncho : es la roska. Me parese ke la roska es una spesialita de Izmir. Yo tengo 2 reseftas de roskas, la una de la tia Sarah i la otra de la tia Julia de mi mama. Oy vos eskrivo la de la tia Julia. Tomi munchas reseftas de las tias de mi mama, e oy me alegri de aver tomarlas :)

En Izmir la roska se komiyava kon kezo blanko i se aziya noche de shabbat i se embiyava al banyo de la novia de parte de la esfuegra.

La Roska de tante Julia

Ingredientes

-42 g levadura
-media kupa de asukar
-60 g de manteka (dezazida)
- lo ke toma de arina
-una kupa de leche
-Kanela
- un guevo para la masa i un guevo para meter enriva



Preparamyento

-En primero meter en un plato ondo la levadura kon 2 kucharas de arina, una kuchara de asukar, un poko te sal i una kupa de agua tivia. Mesklar i dechar en un lugar kente medya ora.

-Kuando la levadura esta pronta mesklar la levadura kon la manteka, l’asukar, la kanela, el guevo i la leche tivia. Meter l’arina para azer una masa no muy dura.

-Meter en un lugar kente para ke la masa se alevanta.

-Kuando la masa se alevanto, lavorar la masa de muevo i dar la forma de un ‘simit’ grande.Dechar reposar de muevo (media ora)

-Despues de media ora pasar el guevo enriva i meter un poko de ‘susam’
-Meter al orno 25-30 minutas

Si ay personas ke tiene otras reseftas de roska puedes eskrivir las en la parte de komentaryo

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

kerida sarika,
me hazez yorar con este blog,me vyene mi madre,mi abuela i izmir entero al tino.para sabat va hazer roska.
tata

6:45 AM  
Blogger sarah said...

Kerida Tata,

Mi madre tambien esta yorando al lado de mi

Te dezeo munchas kozas dulse

Mil e mil bezos

sarika

12:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

kiero saver komo se dize "Kanela" en ingles.

12:27 PM  
Blogger sarah said...

Kanela es cinnamon en inglez

sarah

12:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kerida Sarika:
Bendichas manos.
Mi mujer i yo dospues de 18 anios ke tenemos un magasin de delikatessen sefardi en la Civdad de Meksiko.Para Yamim Noraim fazemos una Jalá Agula con una resefta serka de la vuestra, ama metemos las 7 bolikas en una "moule ronde" afin deke non se "deferle" i keda mui ermoza. ¿Tienes probado kuanto tiyempo dura sin fazerse piyedra?. Mozotros metemos en vezes "pavot"(ke los ashkenasim yaman mon)o Chia (semences noiratres employées pour faire boissons refraichissantes)au lieu de sesame i kedan mui ermozas.

Bonne reussite
Jaime Levy

10:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hola,

acabo de descubrir este blog hace unos dias, cierto con algo de retraso, pero como dicen los franceses: !mas vale tarde que nunca!

solo queria decir que la "Roska" se prepara tambien en Marruecos, es una antigua receta de pasteleria locale que preparaba mi abuela y que se sigue preparando.
La hacemos segun la misma receta que la tuya, pero la nuestra lleva granos de anis, le da una sabor exquisita.
en Marruecos se llama "KRACHEL". la comemos asi, o la utilisamos como croissant, poniendole mantequilla y mermelada.

la marroqui.

6:58 AM  
Blogger sarah said...

Hola la Marroqui,

es una grande surpriz de ver ke en Maroko azen esta resefta tambien,
mersi muncho para tu komentaryo

besos

sarah

1:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merci a toi.

yyyyyy...! esparamos mas recetas por tu parte. Animo...!

besos.

la marroqui.

5:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

Una de mis favoritas dulces !!!

Narci
Argentina

11:56 AM  
Blogger Chanita Harel חני הראל said...

Wonderful !!!!

10:21 AM  
Blogger deby.malamed said...

Sara buenos días!
I write from Uruguay, South America, new in the blog savores de siempre..
I've been a cook specialized in Sefaradian Dishes from 30 years, so I would love to make my contribution too.

YO SO TERCERA GENERACION EN MONTEVIDEO, Y TOME DE MI MADRE Y ABUELA LA COZINA SEFARADÍ, LAVORO DE ESTO HACE AFIN 30 AÑOS QUERENDO QUE LA GENTE RECORDE MUESTROS SAVORES DE LA TURQUIA.
MANDO AGORA UN LINK DE QUANDO FUI CONVIDADO A HACER BOHICOS EN LA TV, CANAL NACIONAL. http://www.aidepolo.com/prensa.html

7:33 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mi padre hacia ansina la HALA para Rosh Hashana

6:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Yo tambien soy nacida en Uruguay pero ahora vivo en Jerusalem y la comida sefarady me la ensenio mi suegra y unas cuantas tias

6:04 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home